Tandblekning!

Vad är det första du ser när du träffar någon? Kläder? Frisyr? Leende? Jag får nog säga leendet. Det är konstigt hur mycket pengar folk kan lägga varje år på frisörer, kläder, skor, naglar, fransförlängningar och solarium och som inte vill unna sig ett vackert, vitt och fresht leende 😍

I oktober gick jag en utbildning i professionell tandblekning hos Brilliant Smile, vilket jag inte ångrat en sekund. Inte nog med att det är kul att göra en behandling så är resultaten fantastiska! Att se kunder gå ut ur salongen nöjda med stora fina leenden gör verkligen min dag. Man kan aldrig garantera hur många nyanser ljusare tänderna blir då det beror på dina tänder men 3-7 nyanser vitare är vanligt. Jag brukar rekommendera att man väljer 3*20 minuters behandlingen för ett bra resultat då det händer mycket i slutet. Men många väljer även 2*20 min och blir super nöjda.
Efter man blekt tänder är de extra känsliga för missfärgningar i 72 tim och då rekomenderar jag att antingen hålla sig borta från kaffe, cigaretter, snus och annan mat och dryck som färgar eller välja till vår Nano Seal som kapslar in tänderna och skyddar dom mot nya missfärgningar. 
En tandblekning håller i upptill 5år beroende på hur du sköter dina tänder och det är något jag rekomenderar alla att unna sig.

Här kommer lite bilder på blekningar jag gjort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0