Nyttig mat = äcklig mat?

Nyttig mat är äckligt. Så är det väldigt många som tycker eller tror det är, men det tycker verkligen inte jag. Krångligare? Nja ibland fast ändå inte riktigt. Det krävs nog bara lite extra tanke vid handling och planering. Jag äter ju lågkolhydrats kost och det funkar väldigt bra för mig. Jag mår faktiskt mycket bättre, helst i magen och jag behöver inte äta lika ofta längre. Idag till lunch åt jag en vanlig enkel omelett med salami och sallad till. Förutom ägg hade jag både Cream Fraishe och Philadelphia ost i vilket blir super gott! 

Till middag gjorde vi lax och eftersom Marcus och barnen ville ha ris till gjorde jag ett jätte gott mos till mig bestående av broccoli, ärtor, morötter och blomkål, hur gott som helst och det gick snabbare och tillaga än riset. Som sagt, det är inte svårare att äta nyttigt utan det gäller bara att tänka lite extra i början och sedan går allt på rutin. Jag älskar grönsaker och sallad så för mig är det inte svårt att välja bort potatis, pasta och ris. För den delen så är ju ändå köttet/fisken det godaste på tallriken ändå.

Nu sover barnen gott i sina sängar så nu är det dags för min och Marcus heliga the stund i soffan. Tyvärr har mitt fröbröd ätits upp så det får bli fröknäcke med ost på till ❤ Vill ni ha recept på det oxå kanske?

Kramar 

Grönsaksmos med lax
Omelett med salami och sallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0