Nyttig glass!

Jag är så trött på allt socker barnen stoppar i sig. Eftersom barnen var sjuka hela julen (3,5 vecka) med hög feber och öroninflammation mm blev det en hel del glass. Tyvärr är det svårt för en 3-åring att förstå att när nu vardagen kommit så kan man inte äta glsss på vardagar utan sånt kan man unna sig på helgen om det nu ska vara. Så det har blivit en hel del tjat det senaste. 

Fick igår ett tips av min vän Carolina på en glass hon brukar göra till hennes barn som även är ett bra mellis. Jag mixade lite blandade bär jag hade i frysen, jordgubbar, blåbär och bananer blev det denna gång. Detta blandade jag sedan med Kesella vanilj, och harre Jesus vad gott det blev! Ella sa till och med att det var den godaste glass hon ätit, härligt! Både hon och Vilma fick i sig 2 portioner och dom stod sig länge på det oxå tycker jag.

Här kommer lite bilder 😍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0