Nytt år.. Nya utmaningar?

Jag var så duktig i somras och en bit in på hösten. Jag tränade flera dagar i veckan och tänkte mig för vad jag åt. Sedan hände något, som vanligt när jag får upp ett bra flow. Min axel började krångla som tusan och jag kunde knappt lyfta min arm. Artros, förslitningsskada och inflammation blev domen. Testade smärtstillande ett tag som inte funkade, men sedan fick jag kortisonspruta och den tog verkligen bort nästan all smärta och ökade rörligheten. Sjukgymnastik skulle jag oxå gå på ca 3 dagar i veckan men efter ett par veckor fick jag en sån jäkla förkylning och den har verkligen inte släppt än, 3 månader senare. Helt sjukt är det. Så nu har jag inte rört mig på ca 3 månader och ätit as onyttigt oxå för den delen. Nu är det dags att ta tag i livet!

Har nu i 1 veckas tid börjat tänka på vad jag äter igen. Lchf är det som funkat bäst på mig för att bli av med kilon. Dock ganska liberal då jag anser att lite kolhydrater behövs för både min själ och för att kunna bygga muskler. Avstår från pasta, ris, potatis och bröd alla dagar utan lördagar som är min valfria dag :) 
Äter man strikt Lchf ska man inte äta rotfrukter och majs tex men det gör jag. Tycker detta funkar jätte bra så nu har jag tänkt börja träna lite pilates i början och den 7 feb har jag bokat in en PT på gymmet som ska få lägga upp ett schema till mig. Heja mig! 
Här kommer bilder på min frukost och lunch idag. 

Vad tror ni, kommer jag lyckas gå ner 6 kg till sommaren? 


Kramar Linda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0