En helg full av kärlek ❤

Vilken helg! ❤

Att ta en paus i vardagen är viktigt för alla par, speciellt småbarnsföräldrar. Jag och min kärlek Marcus försöker komma iväg ett par gånger per år och som tur är har vi underbara föräldrar som gärna ställer upp. Det behöver inte va långt bort eller under flera dagar, det räcker med ett dygn hemifrån där vi lägger all tid på varandra och har det skönt. 
Helsingborg har blivit ett favoritställe och då bor vi gärna på Mollbergs. Förut var Marina Plaza en favorit och visst är det fint där, men mollbergs är mindre, mysigare och personalen har en grym service 👌

Vi lämnade barnen hos mina föräldrar i lördags morse. Tyvärr en febrig Vilma, men vem kan inte ta bättre hand om ett sjukt barn än min mamma ❤ När vi kom fram parkerade vi bilen och gick direkt till båten för att tura över till Helsingör. En öl, jäger och panpizza hann precis slinka ner innan vi var framme. Raka vägen till favoritbaren blev det för att lyssna på den grymma trubaduren som spelar där varje lördag, år ut och år in. Älskar det stället och deras goda och billiga öl wiibroe 🍻Jag tycker det är så kul att gå runt i deras spritaffärer och få provsmaka olika drycker, tänk om man hade fått göra det på systemet i Sverige 🙈 Lite olika sorters dryck inhandlades såklart, så välkomna hem till oss och provsmaka 🍸🍹
Sedan var det dags att ta båten tillbaka, checka in på hotellet och sedan avnjuta världens godaste pizza på Paolos 🍕🍷 Den måste verkligen upplevas.
Mätta och belåtna gick vi hand i hand på deras mysiga shoppinggata med varsin Latte Macchiato och som vanligt undrar man varför man aldrig unnar sig detta hemma. Marcus var lite shoppinggalen och trött på min svarta garderob hemma så han valde ut massa kläder till mig, han har riktigt bra smak och jag är super nöjd med alla inköp. 
Tillbaka på hotellet var det dags att vila och varva ner ett par timmar innan vi svira om för kvällen. Kvällens middag intogs på Pinchos som jag älskar, massa små, goda rätter och härlig stämning. Efter middagen blev vi sugna på shuffelboard så vi tog en taxi till Spelpalatset men tyvärr var det fullbokat så det fick bli en taxi till Kol istället. En Rasberry Bubble fick avsluta en toppen dag och kväll.

Även om det är fantastiskt skönt att komma hemifrån finns det inget bättre än våra små flickor, så efter en härlig frukostbuffé i sängen framför tvn begav vi oss hem igen ❤

Tack kära Marcus för denna helgen och stort tack mamma och pappa för att ni skämde bort våra töser 😘


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0