Stallpyssel och Spa!

Jag älskar verkligen onsdagar! Jag och min kära vän Jenny har en deal att varje onsdag när hon jobbar borta så mockar jag åt hennes hästar och fyller vatten mm så fixar hon åt Tildra dom övriga dagarna. Hur bra som helst!
Jag gillar verkligen stallpyssel, det är så mysigt! Dock är det ju lite krångligare nu när man har bebis så det funkar jätte bra att ha en bestämd dag och resterande dagar tar man som de kommer :)
 
 
Mina älsklingar Ella och Tildra <3
 
Sen ett litet tag tillbaka delar Tildra hage med en storhäst som heter Maja, det verkar funka jätte bra. Om jag skulle gå över till storhästar igen (vilket aldrig kommer hända) så ska min häst se ut precis som Maja :)
Majas ägare Anna släppte lös Maja på gården och hon gick bara runt och lullade och käkade lite gräs så jag var bara tvungen att ta ett kort <3
 
 
 
Jennys gård Smedagård är nu till salu så beroende på när den blir såld blir det väl dax för Tildra att flytta hem snart igen. För Jennys skull hoppas man självklart att den säljs så fort som möjligt men för våran del får det gärna dröja lite, vi trivs ju så bra! Önskar jag hade vart mångmiljonär för då hade jag köpt hela gården, den är ju så fin! 
 
Här hemma har det hänt jätte mycket i stallet! Den gamla ligghallen håller nu på att bli förråd till oss och halva stallet är utblåst och nu omgjort till en jätte fin ligghall. Skönt att inte ens behöva gå ut ur stallet för att hämta hästen och även bra om man har någon häst som behöver stå inne på natten så har den ju alltid sällskap. Det hänger nu även småmaskiga hönät i ligghallen så pållarna får kämpa lite för sin mat :) Bilder kommer vid ett annat tillfälle :)
 
På onsdagar är det inte bara stallfix utan jag går även på vattengympa och spa på Kurorten varje onsdagkväll, gud va underbart det är där! Det är verkligen balsam för själen att få lägga sig i en härlig bubbelpool efter ett hårt träningspass. Det är något jag rekomenderar alla att göra!
Här kommer en bild stulen från deras hemsida :)
 
 
 
 
Varma Kramar
Linda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0