Nya brillor, mat och vin!

I fredags sparkade jag mig själv i röven och besökte Specsavers för att köpa nya glasögon, har inte köpt nya sen 2005 så det var dags nu. Har känt att min syn blivit sämre och det hade jag verkligen rätt i, +5,75 på ena ögat och +5.25 på andra, opps! När jag inte har glasögon så använder jag tydligen mitt högeröga till 95% så vänster är nästan helt bortkopplat :( Dags att börja använda glasögon nu kanske? Inte konstigt att jag ofta är trött... Jag lånade hem 2st bågar över helgen eftersom jag inte visste vilka jag skulle välja, så vi får se hur det blir. Bokade även tid för att skaffa linser oxå, lika bra :)
 
På kvällen var vi bjudna hem till Virginia och Linus och deras helt underbara hus, det går inte att beskriva hur snyggt det är. Inte konstigt att Varbergs Posten valde att göra ett helt reportage om det i våras, se här :)
Vi hade en riktigt trevlig kväll med god mat och massa vin och dom hade tom gjort speciell Lchf mat till mig, hur gulligt är inte det då? Lasagne med Zuccini blev det, och jag lovar att det var den godaste Lchf maten jag ätit :) 
 
Lördagen bestod av massa film med lillan ( Mackan var i studion hela dagen) eftersom jag kände av gårdagens vin, men det var väldigt mysigt ändå :) 
På kvällen gaskade jag upp mig och testade på att baka egna Tortillas à la Lchf eftersom jag var så sugen på tacos, mmm va gott! Receptet hittar du här
 
 
 
 
Varma Kramar
Linda
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0