Mammagrupp och sjuk liten Ella!

Lilla solstrålen har gått och fått en förkyldning.. Stackarn! Tyckte att hon var lite tät i morse men trodde inte det var någon fara så vi åkte på hennes 5 månaderskontroll på BVC som planerat. Vår barnmorska tog tempen på henne och det visade sig att hon hade 37.9. Inte jätte mycket feber men dom ville ändå inte ge henne sprutorna nu så vi flyttade fram det istället.
Vår mammagrupp hade träff i samma byggnad direkt efteråt så efter medgivande från mammorna så fick vi vara med ändå, trots lite snuva och feber :)
Idag på mammagruppen hade vi en dam från biblioteket som föreläste om hur viktigt det är att vi läser för våra barn, även bebisar fastän dom inte förstår allt vi säger. Jag brukar faktiskt läsa för Ella, jag tycker det är mysigt <3
Hon hade med sig massa olika böcker och visade och jag blev förtjust i en hel del, både sångböcker och pekböcker :)
Hon gjorde även lite *reklam* för biblioteket, deras fik, restaurang och lässtunder. Visst är det bättre och låna massa böcker istället för att köpa, dom är ju inte så billiga. Däremot vill man ju ändå köpa några favoriter :)
 
 
 
Under dagen blev Ella lite mer förkyld så nu ligger stackarn och sover brevid mig i soffan. Tack gode gud för näsfrida och alvedon :) 
 
Jag är stolt över att gårdagens snedsteg från Lchf inte höll i sig för idag har jag vart duktig igen! :) Innan jag började på Lchf för 3 veckor sedan kunde jag äta flera gånger per dag, nu räcker det med 2 utan att jag egentligen är hungrig heller :)
Idag åt jag äggröra med 3ägg, en skvätt grädde och ett halv paket bacon till brunch. Till middag slängde jag ihop lite smått och gott från kylskåpet och det blev en jätte god kycklinggryta bestående av kycklingbitar, bacon, champinjoner, vispgrädde, turkisk yoghurt, hönsbuljong, soja och lite salt och peppar. Detta serverades med ångkokta grönsaker. Smaskens!!
 
Invigning av min nya Lattehörna med lite brunch :)
 
Dagens middag: Kycklinggryta med grönsaker
 
 
Nu ska jag bära in min snarkande lilla docka i sängen och hoppas att hon (och jag) får sova hela natten <3
 
Varma kramar
Linda
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0