Kesoplättar!

Hej alla glada!!
Inne i vecka 2 med LCHF och det går jätte bra... Idag iaf hahaha! Saken e den att jag ligger sjuk och har gjort det sedan i fredags så första helgen med LCHF gick inte så bra, eller rättare sagt helgen och måndagen men idag är jag på G igen :)) Lite snedsteg får man ta ibland tycker jag! :)
Till frukost idag gjorde jag Kesoplättar, gud va goda dom var!! Hittade receptet på 56kilo.se som förövrigt är en väldigt bra blogg om LCHF med massa goda recept!
 
 
Kesoplättar

1 portion – (2-4 plättar)

1 ägg
100 gram keso (1/2 liten burk)
0,75  msk fiberhusk
En nypa salt.

Mixa allt med stavmixer och klicka ut  4 stycken i panna med kokosfett (utan smak). Stek på ganska svag värme (50%) en relativt lång stund tills botten är fint gyllengul och plättarna stabila nog att vända.

 Hämtat från 56kilo.se
 
Eftersom jag varken hade grädde eller bär hemma så la jag på ost, gurka och tomat med en klick rysk yoghurt på, mmm va gott!!!
 
Nu är det dags för middag och det blir tacos utan bröd med massa cream fraich... Man kan inte annat än å älska LCHF <3
 
Varma Kramar
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0