Friday im in love!!!

Dagen startade med att Emma kom på besök och eftersom hon kom innan jag fått i mig frukost bestämde jag mig för att testa LCHFs våfflor så vi kombinerade frukost med fika och dom blev super goda!!
 
4 våfflor
1dl grädde
1tsk fiberhusk
2ägg
Ett halvt kryddmått bakpulver 
1/2 tsk salt
Rör ihop å grädda i våffelgärn!
 
Vi hade vispgrådde och sylt till
 
 
 
 
Det blev en lång och mysig fika med massa tjejsnack, tror hon stannade i 3 timmar :))
 
När Marcus kom hem från jobbet var det dags för mig att åka och handla och förbereda vårat fredagsmys. Vi har en rolig grej för oss som vi började med för några veckor sedan haha. Vi skämmer bort varandera varannan fredag, det är något alla par borde testa. Varannan fredag lagar jag alltså all mat, diskar, serverar vin och han behöver bara sitta och njuta <3
Eftersom det var min fredag så fick det bli LCHF mat! :) Jag gjorde en riktigt god Fläskfilégryta med wokgrönsaker och ett gott glas rödvin till det och sedan blev det en kaffedrink med Whiskey och Cream Brulée. mmm va gott!! Istället för att titta på film som vi alltid gör så tände vi massa ljus, satte på go musik och tog fram kortleken. <3
 
Här kommer mitt recept på Fläskfilégrytan om någon är intresserad.
 
Fläskfilégryta 4 pers
 
1st fläskfilë
1 paket bacon
1 burk cantadou vitlök och örter
2.5dl creme fraiche
1.5dl vispgrädde
färska champinloner
soja
salt och peppar
 
Stek fläskfilé, bacon och champinjoner. Blanda och koka upp cantadou, creme fraiche och grädde. Blanda ihop allt i en stekgryta och krydda med salt, peppar och soja.
 
 
 
Varma Kramar 
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0