Frallor!

Fick ett ryck nu ikväll och bakade LCHFs frallor, och käre tid va goda dom var!!! Seriös var det nog dom godaste frallorna jag någonsin ätit! :)

Saken är den att i morgon är det min födelsedag så familjen och några släktingar kommer på fika på kvällen. Tänkte att det kan vara gott med lite frallor och kex med goda pålägg och grönsaker innan tårtan. Jag hade tänkt att skippa allt vad LCHF heter och unna mig massa gott i morgon men varför inte försöka göra det rätt?! :)
Jag tänker köpa vanliga ostfrallor oxå men det kan va kul med dessa oxå :)
Jag hittade som vanligt receptet på 56kilo.se som är en helt fantastisk sida!

Hår kommer en bild på mina frallor! :)

 
 
 

4-6 bullar

1,5 dl mandelmjöl
1,5 dl pofiber
1,5 msk fiberhusk
1-2 tsk bakpulver (en del tycker det blir besk smak med för mycket bakpulver)
1 tsk salt
2 ägg
2 dl rysk yoghurt eller creme fraiche eller liknande
3 msk vatten eller mjölk
3 msk smält smör eller kokosfett
svarta vallmofrön + uppvispat ägg
Lägg gärna till 1 msk chiafrön i degen! Gott!

 

Vispa äggen fluffiga, vispa sedan ner yoghurt och det smälta fettet.
Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Låt allt stå och svälla i minst 5 minuter.
Sätt ugnen på 200 grader och rulla försiktigt till bullar med blöta händer, lägg på bakplåtspapper och pensla med uppvispat ägg och vallmofrön. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.

Från 56kilo.se
 
 
 
Varma Kramar
Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0