Äppelpaj!

Idag mår lilla Ella lite bättre som tur är. Fortfarande lite feber men inte så snorig som igår. 
Marcus är ju en sådan där Applenörd så varje gång dom presenterar nya produkter så träffas dom ett gäng killar och käkar äppelpaj och tittar :) Idag var det dags för ny presentation och det var Marcus tur att ha det hemma så jag fick i uppgift att baka paj till grabbarna, vilket jag så gärna gjorde. Tråkigt att inte få smaka själv på det man bakar, men jag får skylla mig själv som valt att äta Lchf :) Jag fick massor med beröm för pajen iallafall så den var säkert smarrig! 
Här kommer receptet som jag faktiskt fått från min kusins fru :)
 
Äppelpaj (Ej LCHF)
 
250g smör
1,5dl socker
1msk vaniljsocker
ca 4 dl vetemjöl
Kanel
 
Skiva äpplen och lägg i pajform. Strö lite socker och kanel över.
Smält smöret i en kastrull och vispa sedan ner resterande ingridienser Slå på mjölet sist och skikta lite åt gången under tiden du rör om, ta såpass mycket mjöl att smöret inte längre flyter fram :)
 
Dagen har alltså bestått av lite städ, gos med lillan, äppelplockning i trädgården, bakning och hälsat på pappa (mamma jobbade) medan Marcus hade grabbarna hemma :) Lillebror Patrik var också hos pappa för att kolla på fotbollen så lillan fick massa mys med både han och pappa <3
 
Påpälsad liten Ella i trädgården :)
 
 
I morgon är det onsdag och som vanligt stallfix och vattengympa! :)
 
 
Varma Kramar
Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0