Äppelmos!

Vi har massa äpplen i trädgården och jag älskar det! Egentligen får man inte äta det enligt Lchf. Jag anser att lite som snacks inte kan påverka vikten allt för mycket, så eftersom jag vart duktig och inte tagit mig en enda tugga på hela hösten beslutade jag mig för att göra lite olika saker och frysa in. Så nu har jag plockat en massa äpplen och mer ska det bli! :)
Igår kväll fick jag ett ryck sent och kokade lite äppelmos á la Lchf och den blev riktigt god!

Kokade 5 äpplen med 0,5dl vatten och tillsatte sedan 2msk Canderel (sötningsmedel) och 0,75tsk vaniljpulver.

 Döpte moset till Ellas Äppelmos <3

 
 
För att kunna koka mer sylt, blev plötsligt sugen på att göra både hallonsylt och lingonsylt haha så behöver jag fler syltburkar. Har du några att undvara mottages dom tacksamt! :)
Kan ju vara jätte kul att ge bort lite i jul kanske? :)
 
Skulle vilja hitta något smarrigt Lchfrecept på Äppelpaj också, gärna något som smakar som smuldeg! Kanske skulle baka en sådan nu ikväll när här ska bli storm :)
Har du något tips så hör gärna av dig! 
 
 
 
Varma Kramar
Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0