Lchfbröd!

Fick ett ryck nu ikväll och testade ett nytt recept på Lchfbröd. Jag har ju gjort frallorna från www.56kilo.se tidigare när jag haft sug efter bröd men nu ville jag ha ett bröd jag kunde rosta så det fick bli från www.lchfgourmet.se denna gången och det blev jätte gott! Även helt ok enligt Marcus som inte brukar gilla mina lchfbakverk, han tyckte bara det smakade lite för mycket ägg men what to do :)
 
Här kommer receptet och lite bilder jag tog under bakningen. 

Lchf Rostbröd 15-20 skivor

Ingredienser:
10 stora ägg 
50g smält smör
1,5 dl kokosnötsmjöl
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
vallmofrö

Gör så här:
Vispa äggen poröst med elvisp och häll i det smälta smöret. Blanda de torra ingredienserna och blanda väl i smeten. Häll i en smord bröad(pofiber) form eller en klädd med smörpapper, toppa med vallmofrön.

Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i 40 minuter.

 

 

 
 
 
 
Kramar Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0