Kladdkakansdag!

Igår var det kladdkakans dag och självklart var jag tvungen att testa ett nytt recept, självklart enligt Lchf! Detta var godare än det jag använde mig av sist men jag är fortfarande på jakt efter den bästa kladdkakan, utan socker och mjöl :)
Detta receptet är egentligen till kladdkakemuffins och det ska jag testa göra nästa gång, kan nog bli riktigt bra. Ska man göra detta med springform som jag gjorde rekomenderar jag nog att göra dubbelsats då den kändes lite tunn. Vet inte vart receptet kommer ifrån så jag kan tyvärr inte länka till någon.
 
Kladdkakemuffins/Kladdkaka
 
1dl mandelmjöl
1dl kokosmjöl
1dl sötströ
2krm vaniljpulver
2msk kakao
100g smältsmör
2st ägg
 
Blanda först det torra och sedan i med smör och ägg. 180g ca 5min.
 
 
Igår var en riktigt bra dag i matväg tycker jag. Till Brunch blev det köttfärssås med broccoli och till middag gjorde jag egen kebabsallad, mums! Och kladdkaka till kvällsfika då oxå förstås :))
 
 
 
 
 
 
 
Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0