Underbara 1 maj <3

Första maj var lika underbar som alltid! Efter att ha haft sjukstuga hemma i nästan en vecka med en förkyld karl så kunde inte dagen blivit bättre! :) Först var det kosläpp på Matsagård och sedan fick alla barn och vuxna åka traktor med släp hem till Jenny på Smedagård! Solen lyste, massor med folk, LRF bjöd på korv m bröd, Lotta hade en jätte fin uppvisning på hennes underbara hingst Ylur och Jenny bjöd alla barn och vuxna på ponnyridning på hennes islandshästar och shettisar! Mycket uppskattat av alla besökare! Tyvärr kunde jag inte hjälpa till med ngt pga min stora mage så jag fick hålla i kameran i stället :)
 
Sedan var det dags för 7-års kalas hos min underbara systerdotter Alicia som jag även är stolt gudmor till <3
Hon lyckas alltid få så fint väder på hennes dag så alla gäster är alltid så fyllda av lycka och energi och försöker lapa så mycket sol som möjligt på deras fina altan :)
På kalaset bjöds det på kakor av alla dess slag och fina tårtor med prinsessor och det nya nu.. Monster High! För er som inte vet vad det är så är det barbiedockor som ser ut som hemska Emos.. Ja jag säger då det.. Vart tog de gulliga prinsessorna och My Little Ponnys vägen?! :)
Av oss fick hon Monster High docka och sängkläder med Monster High så hon var nöjd och glad och jag hoppas inte hon får mardrömmar haha!
Hennes lillebror Charlie fick även en Monster Truck av oss så han inte skulle bli avundsjuk när hon öppnade sina paket.. Harregud vad man skämmer bort dagens barn egentligen! :)
 
Här kommer lite blandade kort från dagen, som jag sagt innan så är jag inte så bra fotograf så tar det för vad det är :)
 
Fika i solen :) 
 
 
LRF bjöd på korv med bröd
 
Traktoråkning
 
Det fanns både öppna och stängda släp
 
Dom vuxna tyckte nog det var lika kul som barnen :)
 
Massa traktorer :)
 
Mycket folk blev det!
 
Det blev lång kö till korven direkt :)
 
Lotta visade upp hennes fina hingst Ylur
 
Så duktiga!
 
Lotta med Robban och deras ena son Theus
 
ALICIAS KALAS!
Syster Annelie, Marcus, Alicia i famnen, Bella och min moster Bibbi 
 
Fina tårtor!
 
Pappa, mamma, lillebror Patrik, storebror Mikael och hans Annika.
 
Barnen letar godispåsar i trädgården
 
Lyckliga barn med godispåsar! :)
 
 
Som ni nog förstått nu så var det en mycket bra dag och självklart kväll oxå eftersom den spenderas med min underbara man med en bra film och jag blev även bortskämd med mat och fotmassage <3 Livet är bra underbart ibland!
 
 
Varma Kramar
Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0