Sol och utomhusfix!

Vi hälsar solen och den härliga våren välkommen även denna dagen!! Underbart är det!! :)
Just nu är Marcus ute i hagen och fixar färdigt i hagarna. Det blir lätt lite lerigt när det regnar på vissa ställen så han har grävt bort översta lagret på dom mest utsatta ställerna och fyller igen med 0.90, 0,18 och även lite stenmjöl tror jag oxå :)
Själv är jag för tillfället inne för att fixa lite lunch till oss (kycklinggryta och pasta) och då får man ju passa på att skriva ngr rader oxå hihi.
Jag har faktiskt oxå vart ute å vart lite duktig nu på förmiddagen trots min stora mage :) När solen lyser så härligt får man passa på att vara ute och lägga alla måsten man har inomhus lite på vänt. Finns det ngt härligare än att sitta ute och fika och sola eller att grilla? Svar Nej! Haha så nu är det dags att fixa altan/uteplats så vi kan njuta hela våren och sommaren :)
Min vän Kickan som är gravid i vecka 41 nu och har då gått över tiden arbetar som trädgårdsmästare. Hon är så härlig haha hon ville försöka få igång förlossningen så hon har vart här på fika och passade då även på att beskära vårt träd med silver päron. Jag kan meddela att det är inte många så höggravida som hoppar upp på en stol med en sekatör i det stadiet, underbara hon! :) Åh vad jag längtar tills de trädet kommer blomma ut och altanen blir färdig! Det kommer blir sååå fint!! :)
Igår var jag och hälsade på min storebror Mikael och hans Annika en sväng på deras gård i Syllinge, det är så fint där och dom är så duktiga på att greja! Med mig hem fick jag lite lådor som jag hittade i ett gamalt skjul. Tänkte fixa i iordning dom och ha blommor i på altanen sen när den är färdig. Först hade jag tänkt måla dom vita men samtidigt så vill jag inte förstöra dom så frågan är om man bara ska lasera dom eller vad tycker ni? Kom gärna med tips!
 
Här kommer lite bilder :)
 
 
Marcus gräver i hagen
 
 
Höggravida Kickan beskär trädet med Silverpäron 
 
 
Tog även och satte ngr grenar i en kruka :)
 
 
Såhär fint blir trädet sen när det blommar
 
 
Marängsviss och kaffe till fikat :)
 
 
Såhär ser altanen ut nu innan bygget e färdigt.
 
 
Lådorna från Syllinge. Vad tycker ni jag ska göra med dom? :)
 
Nä nu ska jag ropa in min käre karl så vi kan äta lite sen lunch och sen ska jag nog allt städa ur min bil som ser ut som en soptipp :))
 
Varma Kramar
Linda
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0