Välkommen till världen Ella <3

Den 20 maj kl 02.52 kom vår underbara dotter Ella äntligen till världen!! :) 
Hon var 49cm lång och vägde 3380 gram, helt perfekt! <3  
Förlossningen var ganska långdragen och lite smått traumatisk dock..
Värkarna började kl 04.00 på morgonen på lördagen och vi åkte in kl 09.00, men eftersom det stannade av lite och värkarna blev lite oregelbundna fick vi åka hem ett par timmar under dagen för att sedan komma tillbaka på eftermiddagen... Dagen efter vid lunch blev det samma igen så vi åkte hem till syrran och fika en stund på dagen haha harregud, där satt ja på hennes altan med värkar var 3-4 minut men det gick bra och jag var redan då trött på sjukhus :)
När jag till slut var så trött och hade så ont att ja kräktes var det dags att åka in och då för att stanna :)
Jag tyckte faktiskt att det var från 0-3cm som var det jobbigaste och det som gjorde ondast och det hade jag verkligen inte blivit varnad över innan..
Kl 02.15 natten till måndagen efter att ha vart vaken i nästan 3 dygn var jag äntligen öppen fullt och när dom då bad mig krysta fick jag ngn konstig energi jag aldrig haft innan haha jag la bort lustgasmasken å titta på Marcus å sa  - Nu kör vi! 
3st krystvärkar hann jag med sedan märkte dom att lillans puls gick upp till 180 och dom var rädda att hon fick syrebrist så på ngr sekunder var rummet fullt av läkare och jag fick en syrgasmask över ansiktet och sedan var det god natt.. Det slutade som sagt med ett urakut kejsarsnitt, lite tråkigt eftersom man kämpat så länge men samtidigt ville man ju inte riskera lillans hälsa.. Kl 02:52 var hon ute så det gick snabbt för dom att få ut henne och dom sa efteråt att dom inte hade behövt snitta men just då vågade dom inte chansa...  2 timmar senare fick jag träffa min prinsessa och käraste Marcus som var en klippa under hela förlossningen och lyckan var total <3 <3 <3 
Ngr timmar senare blev det lite traumatiskt igen... Jag började känna mig lite febrig men sköterskan sa att det var normalt efter full narkos.. Men jag kände mig bara sämre och sämre och då ringde jag igen på en sköterska som lyfte på mitt täcke och upptäckte att jag blödde.. På ngr sekunder var rummet fullt av läkare igen och min säng flög upp så jag hade huvudet ner å fötterna upp,, Minns att jag tittade på Marcus och lillan och tänkte att nu är det kört, men dom lyckades stoppa blödningen som tur var och det var inte så mycket blod heller som dom hade trott.. Tror vår läkare var lite av en drama queen :))
Men trots alla konstiga saker som hände så mår vi nu kanon hela familjen och jag skulle lätt göra om allt en gång till för att få en sån fin och välskapt tös som vi har fått <3
Alla berättade för oss hur stort det var att få barn men man fattar inte HUR stort det är innan man är där själv.. Man kan inte förstå hur stark kärleken är till ett barn och det känns som den blir starkare för varje dag som går <3
 
Här kommer lite bilder på vår älskade lilla Ella <3
 
Första gången jag håller min dotter <3
  
Närbild :)
 
Hennes lilla säng på BB
 
Mammas lilla knyte <3
 
 
 
 
Varma Kramar
Linda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0