Planering av dop!

Att Ella ska döpas är för mig en självklarhet. När hon är stor nog att bestämma vilken religion hon vill tillhöra, om hon nu vill tillhöra någon får hon göra det men nu bestämmer vi. :) Jag hoppas även att hon väljer att konfirmera sig, mest för att hon ska få information för att sedan kunna ta ställlning till vad hon tror och inte tror på. Självklart respekterar jag dom som väljer att inte döpa sina barn av olika anledningar, det är ju upp till var och en. :)
 
 
 
Sitter och funderar på om det kanske är dags att börja planera Ellas dop snart. Känner att september är en bra månad, då är hon 3-4 månader och det är väl lagom?
Jag tycker det är jättesvårt att veta vilka man ska bjuda och inte. Som många vet så har jag ju en fruktansvärd "scenskräck" och tycker det är jätte jobbigt att stå inför massa folk och därför vill jag ha ett så litet dop som möjligt. Jag vet att alla bara kommer "titta" på Ella som alla säger, men det gör det inte lättare tyvärr. Jag gillar inte att stå framför folk, om jag inte kräks så blir jag yr och svimmar.. Punkt slut! Så för Ellas skull får vi i allafall göra det bästa av situationen och jag kommer få möta mina demoner vare sig jag vill eller inte. 
Självklart vill jag gärna bjuda hela min och Marcus släkt och våra närmsta vänner men det går inte. För det första skulle det bli enormt mycket folk och för det andra så vill vi ju ha ett litet och personligt dop. Började skriva en liten lista med våra närmsta släktingar och vänner och det slutade på ca 70 pers.. nej nej nej! Vi får tyvärr ta bort alla vänner. Känns lite dumt när vi har blivit bjudna på deras dop men dom kanske heller inte har en släkt på typ 100pers.. Tyvärr är det ju även så att bjuder man 1 så måste man bjuda fler. 
 
Jag tror vi har bestämt oss för Apelvikshöjds kyrka, vi var och tittade på den för ett tag sedan och den är verkligen jätte fin, liten och personlig. 
 
Apelvikshöjds kyrka
 
 
Jag kanske borde ringa dit på måndag och kolla när den är ledig, för vår del slipper vi helst både gudstjänst och högmässa. Marcus har en släkting som är präst så vi ska kolla om han har möjlighet att komma ner till Varberg och hålla i dopet :)
 
Här kommer en checklista till mig själv:
 
1. Boka kyrka och församlingshem
2. Få ner gästlistan till 40pers
3. Bestämma vad som ska ätas och fikas (lutar åt planka och prinsesstårta)
4. Ta hem dopklänningen från Marcus mamma (dom har en som går i arv)
5. Bestämma och meddela blivande gudföräldrar ;)
6. Besämma vem som ska få äran att sjunga (vi känner ju många musiker)
7. Komma på vad mer som ska stå på denna listan :) 
 
 
Varma kramar
Linda
 

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ 130510

Här planeras oxå dop :)

Svar: Va kul! Ser att det bara skiljer 10dgr på våra små bebisar :)
Linda

2013-06-29 @ 21:22:24
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Åh så kul :D
Kul att följa dom som ligger så nära i datum :)

2013-07-04 @ 10:26:11
URL: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0