Mammakilon och ryggont..

Usch å fy för mammakilon.. Funderar på om jag någonsin kommer få tillbaka min kropp igen :/
Eftersom jag hade sånna fruktansvärda foglossningar under graviditeten kunde jag ju varken rida eller motionera, utan jag var näst intill sängliggande och gick upp hela 30kg..! Det är sjukt mycket! Jag vägde 62kg när jag blev gravid och då tyckte jag att det var mycket eftersom jag hade vägt 58kg ett par månader innan bara.. Åååh vad jag önskar att jag vägde 62kg igen.. Jag vägde och mätte mig 2 veckor innan förlossningen den 6maj (Ella är född den 20maj) och då såg det ut så här... Pinsamt men sant!! 
 
Vikt: 92kg
Bröst: 103cm 
Midja: 112cm
Höfter: 120cm
Lår: 86cm
Vad: 44cm
Arm: 34cm
 
Idag ser det ut såhär 5 veckor efter förlossningen.. Tänk då oxå om jag hade mätt å vägt mig samma dag som förlossningen, jag lär ju gått upp en del dom 2 sista veckorna när jag hade så mycket vatten :)
 
Vikt: 82cm
Bröst: 103cm
Midja: 99cm
Höfter: 117cm
Lår: 63cm
Vad: 43.5cm
Arm: 34cm
 
Då har jag nu då alltså på 5 veckor gått ner 10kg och minskat 39,5cm varav bara 13cm på magen.. Dock har jag ju inte varken tänkt på vad jag ätit eller rört mig ngt.. 20kg kvar att tappa.. Undra hur lång tid det tar.. Vissa säger att det kan ta ett år.. Det beror väl på om man tränar eller ej eller? Längtar tills jag kan komma upp på hästryggen igen :) Ska jag va ärlig så trodde jag att jag skulle tappa typ 15kg bara på BB eftersom jag hade så mycket vatten i kroppen haha ICKE!
  
Jag har tyvärr fortfarande problem med foglossningarna, suck! Dock inte lika ont som innan, men ändå! Har även väldigt ont i ryggen så jag har ju inte kunnat röra mig som jag har velat nu heller,, Iof har jag ju inte fått göra annat än å promenera lite pga kejarsnittet, men ändå!
Idag var jag iaf hos läkaren och han sa att jag hade en kraftig inflammation i ländryggen som sträckte sig genom bäckenet och ner i höften så det är tydligen inte konstigt att jag har ont heller...gah! Fick iaf Diklofenak som ska ta bort inflammationen och magtabletter så min mage kan hantera dom. Han rekommenderade även att gå regelbundet hos min sjukgymnast (lätt med bebis) ch att jag skulle boka tid hos en naprapat... Ja ja vi får väl se när jag kan nå min vikt igen. 
I oktober ska vi till Rhodos och då hoppas jag att jag gått ner 10kg till men det blir nog svårt haha..!
 
Nä nu ska jag å Mackan käka lite kladdkaka :))

 
 
Varma Kramar
Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0