Från Partytjej till Lantlolla - Berättelsen om mig :)

Välkommen in på min blogg! Hoppas du tittar förbi fler gånger... :)
 
Jag har funderat väldigt länge på att börja blogga men det har helt enkelt inte blivit av. Tror jag har varit lite rädd för att fastna och inte kunna sluta eftersom jag har så mycket jag vill skriva och dela med mig om. Kanske blir det för personligt? Kanske helt ointresasant att läsa? Eller varför inte helt tvärtom!? Den som lever & läser får se :))
 
Jag heter iaf Linda och jag är väl vad de flesta skulle säga en väldigt sprallig, possitiv och glad tjej som gillar fart och fläkt lika mycket som jag uppskattar lugn och ro.
Har alltid vart partytjejen nr 1 med lägenhet i stan, massa vänner, halv seriösa förhållanden och på helgerna har man alltid hittat mig i en bar eller på ngt dansgolv i Varberg. Men nu är det slut med det! :)
 
Hästar har vart mitt största intresse sedan barnsben, därför har alltid drömmen varit att när jag träffar min prins ska vi flytta ut på landet och skaffa massa hästar och barn. Hahaha lättare sagt än gjort... Man skulle kunna säga att jag fick kyssa väldigt många grodor innan prinsen dök upp :)
Efter en ridolycka för ett X antal år sedan svalnade dock mitt intresse för hästar.. Eller det som egentligen hände var att jag blev rädd, jätte rädd! Efter att man blivit släpad bakom en häst i full fart och sett livet pasera i revy så kan jag än idag inte förstå varför det var så svårt berätta för folk att jag faktiskt blev rädd, det är ju inte alls konstigt! Det bästa man kan göra är ju självklart att hoppa upp i sadeln så snabbt som möjligt igen så fortfarande än idag önskar jag att någon hade tvingat mig. Konstigt nog så skadade jag mig inte alls så svårt. Eftersom tiden gick så blev det ju heller inte lättare... Tills den dagen då jag träffade Jenny för några år sedan via en gemensam bekant. Jenny äger en ridskola i Himle utanför Varberg där hon har både lektioner och turridningar med alla hennes fina Islandshästar! Eftersom hon är en sådan person man lätt öppnar sig för så tog det inte lång tid innan jag berättade om min olycka och rädslan som den förde med sig, Jennys mål blev då att introducera mig in i islandshästens värld och hjälpa mig bli av med rädslan. Tack! Jag hade vart fodervärd på en islandshäst många år tidigare ett tag men annars hade jag bara haft *vanliga* hästar. Jenny hade en mycket trevlig häst som hette Sandra som hon tyckte skulle passa mig perfekt å vips så var vi ute på en tur. Först trodde jag benen skulle skaka sönder men för varje meter släppte det mer och mer och jag blev såld :) Jag fick bli medryttare på Sandra vilket jag var ett tag, wow vilken klippa till häst!! Efter ett tag behövde jag lite mer utmaningar och Jenny tyckte då att hennes häst Hlekkur skulle passa bättre, han var oxå en mycket mysig häst men med lite mer egen vilja och bättre tölt :) Sen dröjde det inte länge innan jag bestämde mig för att köpa min helt egna Islandshäst! Det tog ett tag eftersom mina krav var rätt stora hihi men med hjälp av min vän Lotta (som även är Jennys granne) så hittade jag den perfeka hästen för mig, Tildra <3 Hon är mitt allt och den bästa häst jag någonsin haft!    
 
När jag helt plötsligt fick nys om att Jenny och Lottas grannhus skulle hyras ut slog det mig... Varför måste jag ha en prins för att flytta ut på landet? Jag skulle ju isf bo granne med Jenny och Lotta så jag hade inte vart helt ensam och eftersom Tildra stod uppstallad hos Jenny så skulle jag få bo nära mitt kära hjärta oxå! Jag behöver ingen man för att flytta ut på landet och jag kan faktiskt sova hos vänner i stan på helgerna eller ta taxi! :) Och så blev det... Många av mina *partyvänner* tappade hakan när jag berättade att jag skulle flytta men ingen kan påverka fröken Linda när hon väl bestämt sig.. Att huset var jätte gammalt med dusch i källaren och i behov av renovering stoppade inte mig så det var bara i å ta tag i målarpenseln å vips så var det huset fint :) 
 
Efter att ha bott där i 6 månader så träffade jag han.. Prinsen i mina drömmar, Marcus <3
Saken är den att vi kände varandra lite sen innan eftersom vi hade några gemensamma bekanta men jag har faktiskt aldrig tänkt på honom på det sättet, han var ju inte min typ?! Tur d, för min tidigare typ av killar hade ju inte vart så bra för mig :) Vet inte vad som hände riktigt men helt plötsligt så skulle vi på en dejt och harre gud sen var det kört! :) På ngt konstigt sätt så föll vi pladaskt för varandra och en månad senare flyttade vi ihop :)
 
Nu bor vi på en hästgård en bit därifrån och väntar vårt första barn, en prinsessa som är beräknad att komma 19maj och vi är såååå lyckliga!!! <3
 
Oj vad långt detta inlägget blev, men nu vet ni vem jag är så nu kan jag börja blogga om vad som händer i mitt liv dag för dag :)
 
Varma Kramar
Linda
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0