Äntligen snart vår!

Vilken underbar dag det har varit, nu känner man äntligen att våren är på väg! Jag och grannen Marie tog en paus innan i vår mysiga hammock med en god kopp te, solen i ansiktet och riktigt kände hur man fylldes med ny energi, underbart! Även hästarna fick vårkänslor, ena stunden skuttade dom omkring som tokar och nästa låg dom och solade och gottade sig ute i gräset :)
 
En liten vårbild ♥
Toscanafat 269kr och Toscanakanna 299kr
Från Living and Room
 
Denna dagen har annars bara gått i lugnets tecken...Fika, shopping och stallmys, skönt!
I natt kunde jag verkligen inte sova, suck. Jag och Marcus har som en mysig rutin att han alltid smörjer in min mage med Mandelolja varje kväll när vi gått och lagt oss och ca 5min efter brukar hon alltid börja sparka som tusan och hålla på i ca 2 timmar, men igårkväll hände inget... Jag låg och väntade å väntade på att det skulle komma en spark men inget hände... Började trycka, klämma och känna men inga rörelser... Då känner man paniken börja stiga. Tog fram telefonen och började googla massor.. Ett tips GÖR INTE DET! Alla skriver ju mest bara skräckhistorier... Så inte blev jag lugnare av det.. Läste på ngn sida att man kan dricka kallt vatten för att *väcka* bebisar i magen, men fortfarande inga rörelser... Började panikartat att fundera på när jag kände det sparka senast mm Hade jag känt ngt under dagen?! Bestämde för mig själv att har jag inte känt ngt på en timma så ringer jag förlossningen... Blev lite småhungrig så jag gick upp och åt en banan och hittade även en liten godisskål jag var tvungen att smaka på och gick sedan och la mig igen... Och sen... Äntligen 03:20 så kom det en liten puff...! Jag puffade tillbaka lite och det kom en liten till, så underbart! Sedan ringde Marcus klocka 4 å då var ja så pigg och glad över mina små puffar så jag kunde inte riktigt slappna av.. Tror kl blev 7 innan jag kunde somna... Men vaknade 2 timmar efter av att lillan hade disco i magen så jag bara låg och njöt i fulla drag av det lilla livet och tänkte att jag gott kan sova en annan dag, just nu vill jag bara ligga och njuta av det lilla miraklet ♥
 
Håller tummarna för lite mer sömn inatt, i morgon ska det fikas med Emma på dan och på kvällen kommer världens bästa lillebror på kvällsmat ♥
 
Varma Kramar
Linda

Kommentarer
Postat av: Natalie

Ouh, den paniken kommer jag så väl ihåg! Skönt att hon gjorde sig till känna till slut iallafall!!! :)

Svar: Skönt att veta att det är normalt med panik känslor ibland :)
Linda

2013-02-25 @ 21:34:24
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0