Hästkurs för Lindah!

I lördags var jag på en mycket givande heldagskurs på Smedagård för Lindah. Lindah har både vanliga privatlektioner och teorikurser i grupp, vilket är väldigt viktigt så man verkligen förstår varför man ska rida si eller så. Kursen vi hade i lördags var Steg 1 som handlade om följsamhet och bäckenkontroll. Vi lärde oss att verkligen lösgöra oss själva och hästen i skritt i både teoretiska och praktiska övningar. Vi fick tex ligga på golvet och göra *bäckenklockan* där vi hittade muskler vi inte visste fanns :)) Vi red 2 st pass under dagen och då var vi 2 personer på varje häst. jag och Sofia delade på min kära Tildra :) Under ridpassen så ledde vi varandra så den som red kunde blunda och inte hålla i sig och käre tid va konstigt/äckligt/nyttigt det var! För det första var man ju helt utelämnad och fick släppa all kontroll och för det andra så kunde man verkligen fokusera och känna efter hur hästen rörde sig. 
Jag lärde mig jätte mycket på denna kursen och ser fram emot Steg 2 i januari som kommer handla om simultankapacitet och koordinationsförmåga, spännande!! 
 
Gå gärna in på hennes hemsida och läs mer om hennes kurser och erfarenhet på www.lindah.se
 
 
Här sitter vårt glada gäng på kursen :)
 

 
 
 
Kramar Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0