Hästen hemma!?

Gud va härligt det är att ha hästen hemma på gården, man ser henne hela dagarna gå och beta utanför fönstret och det är bara att lägga lillan i vagnen och gå ut å mysa i stallet så ofta man vill <3
Dock saknar jag ofta alla mina hästkompisar i Himle, vi hade det så mysigt tillsammans och det fanns alltid ngn i stallet som ville rida eller ta en kaffe och tjöta skit :) Jag saknar även ridhuset massor, så jäkla skönt att kunna rida i alla väder och jag har märkt att jag är nog mer en paddock/ridhus människa än en skogsmänniska :) Just nu iaf! Dock så har vi helt underbara ridvägar här hemma, mycket bättre än i Himle, vi har 2st skogar med grusvägar och slingor mm och massa andra bra vägar. Det tar mindre än 30min att skritta ner till havet härifrån bla :) Så frågan är, ska man vara kvar här eller flytta tillbaka Tildra till Jenny? Är dock rädd att förlora mina duktiga medryttare oxå om jag flyttar, både Sofie och Linn är jätte duktiga med Tildra och eftersom Linn inte har körkort så blir det nog lite svårt för henne.. Ja ja vi får se vad framtiden har att ge :)
Om vi bara kunde få bromsarna på transporten lagade så kan man ju iof få det bästa utav båda världar!! Den gick tyvärr inte igenom besiktningen så vi måste byta alla 4 bromsarna och jag tror det kan bli en rätt dyr historia... Transporten är ju egentligen Marcus pappas men eftersom den bara stod så fick vi ha den så man vill ju inte lägga för mycket pengar på den heller för tänk om han beslutar sig för att ta tillbaka den eller säljer den så har vi ju kastat pengar vi inte har i sjön.. Jennys Anders ska iaf kolla på den och se vad kalaset kommer gå på här i dagarna så det är ju snällt :))
Någon som vet att om kan hyra släp billigt här i krokarna annars för isåfall skulle man ju kunna hyra ett 2-4ggr i månaden kanske?! Vem vet, det kanske finns ngn vän som vill tjäna en slant annars på sitt släp?? :))
 
 
Varma Kramar
Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0