God morgon världen!

God morgon världen!
Inatt lyste sömnen med sin frånvaro.. Kan inte förstå att det kan vara så svårt att sova när man är trött som ett helt ålderdomshem :) Ja ja det positiva är att man inte jobbar längre så man kan ligga på soffan hela dagen å mysa och samla krafter. Ikväll ska vi på föräldrargruppen för fjärde och sista gången, harregud va snabbt dessa veckorna faktiskt har gått och varken jag eller Marcus ångrar en sekund att vi gått denna utbildningen för vi har lärt oss massor :) Förutom ett besök på förlossningen där vi fick veta hur allt såg ut å gick till så har vi pratat om olika andningstekniker och naturligt och medicinsk avslappning och smärtlindring. Själv har jag planerat att använda mig av bad, massage och lustgas men är inte helt främmande för EDA om det skulle vara behövligt... Jag vill helst ta det lite som det kommer, vara öppen för allt och lita på att barnmorskorna vet vad som är bäst :) Lite svårt att veta redan nu hur ont det kommer att göra, hur jag kommer hantera smärtan och hur långdragen förlossningen kommer att vara. Föräldrargruppen idag kommer handla om amning, tiden efter förlossningen och krystvärkar tror jag det var, jag har en så snäll man som tar semester från jobbet och kör ända från Allingsås fram å tillbaka för att vara med å stötta mig, tror han kommer vara den bästa coachen på förlossningen :))
Helgen har förresten vart jätte bra! Har hunnit med både dop, födelsedagskalas och massa mys med mannen. Madde å Johans lilla dotter Ninja döptes i Spannarps kyrka och det var faktiskt det mysigaste dopet jag har varit på! Prästen var helt fantastisk och det var inte stelt eller tråkigt en sekund. Det var familjegudstjänst och alla barn i bygden som fyllde fyra detta året var där och fick gå fram var å en å hämta en barnbibel, det var även lite teater, sång och barnen fick sitta längst fram på golvet i kyrkan för att se bättre :) Som ni kanske förstår så var det ett väldigt lättsamt dop som sedan avslutades med god mat och tårta i församlingshemmet :)
Vi har även vart hos syrrans lilla Charlie som fyllde 4år och hade spindelmannenkalas, jätte mysigt! Så jag kan lova att det blev mycket tårta i helgen och även igår när jag å Madde var tvungna att fika lite rester :))
Nu ska jag ta med mig en kaffe ut å sätta mig i hammocken och titta på våra fina hästar som betar i vårsolen ❤


Varma kramar
Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0